Textual description of firstImageUrl

Elizabeth Forbes (1859-1912) Victorian genre painter


Born in Canada, Elizabeth Adela Armstrong Forbes (née Amstrong) studied in New York, Munich, Zandevoort, and Brittany before settling in London in 1883.
There she joined the Society of Painter-Etchers and produced more than forty drypoints over six years.
After marrying fellow artist Stanhope Forbes🎨 in 1889, she moved to Cornwall and focused on painting, since she could no longer rely on the services of an expert printer.


A 1922 article states that Forbes, "expressed herself in drypoints of such consummate delicacy and sensitiveness, yet of so much beauty, that they are in a class apart, in no way to be identified with the work of any other artist". | © The Metropolitan Museum of Art






















Nata in Canada, Elizabeth Adela Armstrong Forbes (nata Amstrong) studiò a New York, Monaco, Zandevoort e Bretagna prima di stabilirsi a Londra nel 1883.
Lì si unì alla Society of Painter-Etchers e produsse più di quaranta drypoint in sei anni.
Dopo aver sposato il collega artista Stanhope Forbes🎨 nel 1889, si trasferì in Cornovaglia e si concentrò sulla pittura, dal momento che non poteva più fare affidamento sui servizi di un esperto stampatore.
Un articolo del 1922 afferma che Forbes, "si è espresso con i drypoints di una delicatezza e sensibilità così consumata, eppure di così tanta bellezza, che sono in una classe a parte, in nessun modo identificabili con il lavoro di nessun altro artista". | © The Metropolitan Museum of Art




Nessun commento:

Inserisci un commento

Info sulla Privacy