Textual description of firstImageUrl

Richard Telford, 1950 | Cityscape painter

Richard Telford was born in Dorchester and spent his childhood in this most picturesque part of England.
He developed a keen interest in painting professionally from an early age when his talent was recognized by a local gallery.
For a while, after graduating from art college, he took up a career as a graphic designer, which in time he abandoned in order to further his ambition of painting full time.



He was admitted into the studio of Terrance Anton who taught him the art of professional landscape painting.
The influence of many West Country artists and the surroundings of his youth have provoked his unique style, with his use of soft bright colours evoking a serene atmosphere in his landscapes, reminiscent of the Wessex artist Thomas Hardy.

Richard has established a growing number of collectors for his work, who admire his considerable ability to paint a variety of subjects.
His work has also been taken up extensively for use in publishing greeting cards.






Richard Telford è nato a Dorchester e ha trascorso la sua infanzia in questa parte molto pittoresca dell'Inghilterra.
Ha sviluppato un vivo interesse per la pittura professionale fin dalla tenera età, quando il suo talento è stato riconosciuto da una galleria locale.

Per un periodo, dopo essersi diplomato all'istituto d'arte, ha intrapreso la carriera di grafico, che nel tempo ha abbandonato per portare avanti la sua ambizione di dipingere a tempo pieno.


Fu ammesso nello studio di Terrance Anton che gli insegnò l'arte della pittura paesaggistica professionale.
L'influenza di molti artisti del West Country e l'ambiente della sua giovinezza hanno provocato il suo stile unico, con il suo uso di colori tenui e luminosi che evocano un'atmosfera serena nei suoi paesaggi, che ricordano l'artista del Wessex Thomas Hardy.

Richard ha stabilito un numero crescente di collezionisti per il suo lavoro, che ammirano la sua notevole capacità di dipingere una varietà di soggetti.
Il suo lavoro è stato anche ampiamente utilizzato per la pubblicazione di biglietti di auguri.