Textual description of firstImageUrl

Viktor Sheleg, 1962



Victor Sheleg is an Russian self-taught artist, known for working in Abstract style. His creativity is based on his personal worldview, which earned him a solid reputation of an independent artist.
Sheleg developed his style and aesthetic preference in a country isolated from the rest of the world and known for its climate of conformity.


The artist himself says that his work is inspired by chaos and that his painting is guided by emotions and energy.
More than 1,850 paintings were created over the period 1990 -2018. Almost all of them are in private collections.
Victor Sheleg was born in Lomonosov, near Saint-Petersburg, Russia. His family moved to Latvia when he was three. Sheleg has been drawing since early childhood and started painting at the age of twelve.















Victor Sheleg è un artista autodidatta Russo, noto per il lavoro in stile astratto. La sua creatività si basa sulla sua visione del mondo personale, che gli è valsa la solida reputazione di artista indipendente.
Sheleg ha sviluppato il suo stile e le sue preferenze estetiche in un paese isolato dal resto del mondo e noto per il suo clima di conformità.
Lo stesso artista afferma che il suo lavoro è ispirato al caos e che la sua pittura è guidata da emozioni ed energia. Vive e lavora a Riga, in Lettonia.
Nel periodo 1990-2018 ha creato più di 1.850 dipinti. Quasi tutti sono in collezioni private.
Victor Sheleg / Виктор Шелег è nato a Lomonosov, vicino a San Pietroburgo, in Russia. La sua famiglia si trasferì in Lettonia quando aveva tre anni.
Sheleg ha disegnato fin dalla prima infanzia e ha iniziato a dipingere all'età di dodici anni.






Nessun commento:

Inserisci un commento

Info sulla Privacy