Textual description of firstImageUrl

Bernard Charoy, 1931



Bernard Charoy was born to a family of artisans, in the Lorraine region on the East of France.
Bernard Charoy is a brilliant talented figurative artist, who has continued to follow and develop his creativity instincts for nearly half a century.


Charoy is, in large part, a painter of the "eternal feminine" through Charoy is known and, no doubt, will always be remembered first and foremost as a painter of women, there is something more singular, more specific to his oeuvre.
Whether it be the mood and mystery of some secluded landscape, the delight and freshness of an adolescent girl discovering and exhorting in her own femininity, or the cool and tantalising gaze of a beautiful woman in full command of her seductive powers, Charoy's paintings always communicate a feeling.

















Bernard Charoy è nato da una famiglia di artigiani, nella regione della Lorena, nell'est della Francia. Bernard Charoy è un brillante artista figurativo di talento, che ha continuato a seguire e sviluppare il suo istinto creativo per quasi mezzo secolo.
Charoy è, in gran parte, un pittore dell'"eterno femminile" attraverso Charoy è noto e, senza dubbio, sarà sempre ricordato prima di tutto come un pittore di donne, c'è qualcosa di più singolare, più specifico nella sua opera.
Che si tratti dell'umore e del mistero di un paesaggio appartato, della delizia e della freschezza di un'adolescente che scopre ed esorta nella sua stessa femminilità o dello sguardo freddo e stuzzicante di una bella donna al pieno controllo dei suoi poteri seducenti, i dipinti di Charoy comunicano sempre un sentimento.









Nessun commento:

Inserisci un commento

Info sulla Privacy